عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 10 مهر 1400
بازدید : 292
نویسنده : mozhgan

دیابت یکی از عمده بیماری‌هایی است که در افراد چاق دیده میشود. چاقی یکی از ریسک فاکتورها یا عوامل خطرهای بزرگ برای ابتلاء به این بیماری مزمن است. بیمارانی که دیابت نوع ۲ دارند باید در طولانی مدت همواره بیماری خود را کنترل کنند تا عوارض آن به بخش های مختلف بدن آسیب وارد نکند. چندسالی است که زمزمه درمان قطعی دیابت نوع ۲ با کمک عمل جراحی های لاغری شنیده می شود و میگویند این عمل میتواند باعث کاهش یا حتی درمان چاقی ارثی و دیابت شود.

عمل دیابت : چاقی چگونه به دیابت کمک می کند؟ 

در حالت نرمال یعنی زمانی که همه چیز عادی است و وزن هم در محدوده نرمالی قرار دارد، سلول ها با هورمون انسولین (متولی پخش فراورده های قندی= گلوکوز!!) تعامل خوبی دارند و در پاسخ به فرامین و اثرات انسولین، عملکرد خوبی از خود نشان میدهند. اما اگر وزن زیاد شود و در واقع چاق شویم، به دلیل تغییرات ایجاد شده در بدن، سلول ها مثل سابق تحت تاثیر انسولین قرار نمیگیرند و نسبت به آن حساس میشوند. تا جایی که هیچ تاثیری از این هورمون نمیپذیرند. نتیجه این میشود که قند و گلوکوز در خون بیشتر میشود و دیابت شدیدتر میشود.

بیشتربخوانید... التهاب کیسه صفرا

آیا من کاندید مناسب عمل لاغری هستم؟

اگر شاخص توده بدنی شما یا همان BMI بالای ۴۰ است و یا اگر همین شاخص بالای ۳۵ است اما از برخی بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت و فشار خون بالا و .. رنج میبرید، احتمالا بهترین کاندید عمل لاغری خواهید بود و میتوانید مشکل دیابت خود را به کلی درمان کنید. (در اغلب موارد).

بهترین عمل جراحی لاغری برای درمان چاقی و دیابت نوع ۲ چیست؟

همه روش های جراحی لاغری از بالون معده گرفته تا تکنیک های پیچیده بای پس روده میتوانند به کاهش وزن موثر کمک کنند. اما شواهد و نتیجه تحقیقات مختلف نشان میدهد از میان تمام روش های جراحی چاقی، ۳ روش زیر بهترین نتیجه را در درمان قطعی دیابت نوع ۲ دارند:

  • عمل جراحی لاغری بای پس معده
  • جراحی آستین معده
  • عمل لاغری بای پس روده      
  • عمل ساسی معده

میزان درمان دیابت با عمل جراحی لاغری چقدر است؟

در میان همه عمل های لاغری، عمل بای پس و اسلیو معده به دلیل تأثیر مثبت بیشتر بر بیماران دیابتی، بیشتر از سایر روش های لاغری به رسمیت شناخته می شوند. در همین خصوص یک مطالعه در آمریکا روی ۲۰ هزار بیماری که تحت عمل لاغری بای پس معده قرار گرفته بودند انجام شد و مشخص شد حدود ۸۴ درصد بیماران، دیابتشان درمان شده، قند خونشان بهبود یافته و نیازشان به مصرف داروهای دیابت کاهش یافته یا حتی مرتفع شده است.

بیشتر بخوانید... تفاوت ابدومینوپلاستی با جراحی لاغری چیست؟

 





:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com